تقدیر اهالی محدوده دانشگاه تهران از رسانه ها برای احقاق حقوق شان در طرح توسعه دانشگاه

به گزارش مجله سرگرمی، اهالی محدوده دانشگاه تهران در مراسمی که امروز شنبه در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی و با حضور جمعی از مسئولین شهری برگزار گردید، از نمایندگان رسانه هایی که در موضوع احقاق حقوق شهروندان این محدوده در موضوع طرح ساماندهی دانشگاه تهران کمک گر آنها بودند، تقدیر کردند.

تقدیر اهالی محدوده دانشگاه تهران از رسانه ها برای احقاق حقوق شان در طرح توسعه دانشگاه

به گزارش خبرنگاران، اهالی محلات محدوده دانشگاه تهران امروز در مراسمی با عنوان راهی که آمدیم از رسانه ها و مسئولینی که در جهت احقاق حقوق شان در موضوع طرح توسعه دانشگاه آن ها را کمک نموده بودند، تقدیر کردند. در این مراسم معاون شهرسازی شهرداری تهران و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشتند.

در این مراسم زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این گردهمایی به پاس کوشش و پیگیری های اهالی محدوده دانشگاه ظرف دو دهه گذشته است. باید به دلیل این همه کوشش، استقامت و پافشاری برای یک حق مسلم به شما اهالی تبریک بگویم.

وی اضافه نمود: شما به وسیله یک کوشش مدنی با رسیدن به یک حق مسلم یک افتخار برای جامعه ایرانی و اهالی شهر تهران آفریدید. روند موضوع توسعه دانشگاه تهران باید از این بعد مورد توجه قرار گیرد که اهالی و کسبه درخواست هایی داشتند که باید در طرح ساماندهی دانشگاه تهران که البته عملا طرح توسعه بود، مد نظر قرار می گرفت.

وی ادامه داد: این طرح شامل مرور زمان شده بود و بر اساس قانون باید به حالت سابق برمی گشت. در جلسات شورای عالی شهرسازی وقتی ما بر ادله خود پافشاری می کردیم، عنوان می شد که کمتر از 20 درصد محدوده باقی مانده تا تملک گردد و اگر بودجه ای در اختیار دانشگاه قرار گیرد می تواند این 20 درصد را تملک کند و طرح را به اتمام برساند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تمام کوشش این بود که این نکته را یادآوری کنید که این طرح دوره قانونی اش به اتمام رسیده و نمی توان در مورد آن بحث کنیم. طرحی که 20 سال به طول انجامیده و کل سیستم شهر را به چالش کشانده، در حقیقت طرح ارائه شده ساماندهی نیست بلکه یک طرح توسعه است و باید مصوبه کمیسیون ماده 5 داشته باشد. همه این موارد در جلسات کارشناسی شورای عالی شهرسازی مورد تاکید قرار می گرفت.

نژادبهرام در تشریح روند توقف این طرح گفت: نامه نگاری های بسکمک انجام شد تا نهایتا مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در نامه ای به رئیس جمهور، از ایشان خواستند این طرح متوقف و موضوع به شورای عالی شهرسازی و معماری برای آنالیز بیشتر ارسال گردد. نهایتا این اتفاق به نفع مردم انجام شد اما دانشگاه تهران اصلا از این تصمیم راضی نبود.

وی ادامه داد: پیش نویسی برای مصوبه شورای عالی شهرسازی تهیه شد و نهایتا توانستیم رای مثبت اعضای این شورا را به دست آوریم. اما کار در مورد این مشکل به اتمام نرسیده، چرا که شورای عالی شهرسازی شش ماه به دانشگاه تهران فرصت داده که در مورد محدوده ای که تملک نموده طرحی را ارائه کند و مصوبه ماده 5 را برای آن اخذ کند.

وی تاکید نمود: البته دانشگاه به ریاست جمهوری شکایت نموده که شورای عالی شهرسازی نمی توانسته در مورد این موضوع ورود پیدا کند. ریاست جمهوری نیز موضوع را به معاونت حقوقی ارجاع داده و البته دانشگاه تهران از سوی دیگر به وسیله کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز اقدام نموده است. لذا کار تمام نشده و اهالی همچنان باید پیگیر این موضوع باشند.

وی تاکید نمود: از شهرداری منطقه 6 می خواهم در مورد قسمتی که در حوزه شهری است و اهالی در آن ساکن هستند طرحی تهیه گردد و مصوبه کمیسیون ماده 5 برای این طرح اخذ گردد. شورای شهر تهران نیز در این زمینه با استفاده از رأیی که به عنوان نماینده مردم تهران اخذ نموده، در همه مراحل اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نژادبهرام با اشاره به تشکیل جلسات مشترک میان اعضای شورا و اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: در مذاکراتی که با کمیسیون آموزش مجلس داشتیم توانستیم مسئله را به درستی توضیح دهیم که بر همین اساس کمیسیون آموزش مجلس مسئولین دانشگاه تهران را به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع دادند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در انتها ضمن تقدیر از اهالی محدوده دانشگاه تهران، گفت: از شما تشکر می کنم که روش جدیدی به شهروندان تهرانی آموزش دادید تا با استفاده از روش های مدنی مطالبات خود را اعلام نمایند و در جهت احقاق حق خود گام بردارند.

به گزارش خبرنگاران، در انتها این مراسم از جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهالی رسانه که در این جهت کمک گر اهالی محدوده دانشگاه بودند، توسط اهالی این محدوده با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد. خبرنگار خبرنگاران نیز به عنوان نماینده رسانه در این مراسم مورد تقدیر نهاده شد.

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35488

به "تقدیر اهالی محدوده دانشگاه تهران از رسانه ها برای احقاق حقوق شان در طرح توسعه دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر اهالی محدوده دانشگاه تهران از رسانه ها برای احقاق حقوق شان در طرح توسعه دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید