ادعای کوشش اوباما برای یاری به ایران

به گزارش مجله سرگرمی، کمیته فرعی تحقیقات در مجلس سنای آمریکا در گزارشی جدید مدعی شد که دولت رئیس جمهور اوباما کوشش کرد به ایران یاری کند که از نظام اقتصادی آمریکا برای تبدیل میلیاردها دلار از دارایی هایش بهره ببرد.

ادعای کوشش اوباما برای یاری به ایران

به گزارش خبرنگاران به نوشته روزنامه واشنگتن پست، کمیته فرعی تحقیقات مجلس سنای آمریکا در گزارشی جدید اعلام نموده است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا کوشش کرد به ایران یاری کند تا برای تبدیل 5.7 میلیارد دلار از دارایی هایش از حساب های بانکی آمریکایی استفاده کند که این برخلاف وعده او به کنگره مبنی بر این بوده است که ایران کماکان پس از توافق هسته ای نیز اجازه نخواهد داشت به نظام اقتصادی آمریکا دسترسی داشته باشد.

در این گزارش آمده است: جک لو، وزیر خزانه داری دولت اوباما در ژوئیه 2015 به کمیته روابط خارجی سنا اطمینان داد که ایران تحت توافق هسته ای نیز همچنان به نظام اقتصادی و بازار تجاری آمریکا دسترسی نخواهد داشت. بنابراین، بانک های ایرانی قادر نخواهند بود به وسیله نیویورک تراکنشی را به دلار انجام دهند یا وارد ترتیبات اقتصادی با بانک های آمریکایی شوند. چند هفته بعد، آدام زوبین یکی از معاونان ارشد جک لو نیز در جلسه ای توجیهی با کمیته بانکداری سنا همین عبارات را برای تضمین دادن به آنها به کار می برد.

اما اکنون گزارش کمیته فرعی تحقیقات سنا نشان می دهد که وزارت خزانه داری اوباما در 24 فوریه 2016 یک مجوز ویژه را صادر می نماید که اجازه تبدیل دارایی های ایران به ارزش میلیاردها دلار به وسیله نظام اقتصادی آمریکا را می دهد. اتفاقی که دقیقاً جک لو و آدام زوبین قول داده بودند روی نخواهد داد و شامل سپرده های نامحدود برای ایران در بانک مسقط در عمان تا زمان انقضای این مجوز می شد.

این تحقیقات علاوه بر این نشان می دهد که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری نیز دو بانک کارگزار آمریکایی را ترغیب می نماید تا این تبدیل این دارایی های ایران را انجام دهند. هرچند این دو بانک به دلیل خطر قانونی همکاری تجاری با ایران از این کار سر باز می زنند.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس جمهور اوباما همچنین پس از حصول توافق هسته ای با ایران، مقامات و افرادی را شامل مسئولان بانک ها را به سراسر دنیا می فرستد تا مؤسسات اقتصادی خارجی را برای تجارت با ایران ترغیب کند و به آنها وعده می دهد که در صورت نقض تحریم های آمریکا با هیچ مجازاتی غیر از یک ضربه روی دست روبرو نخواهند شد.

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26245

به "ادعای کوشش اوباما برای یاری به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای کوشش اوباما برای یاری به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید